Webpagina's waar de bezoeker alleen kan kijken en lezen zijn zo saai als een museum. Bezoekers vinden het leuk om iets te doen. Mensen zijn nieuwsgierig, ze willen hun mening geven, ze willen regaeren. Nodig de bezoeker uit tot interactie. Dat geeft de website een speelse opwinding.
Benut de kracht van de computer. Interactie is reactie.
Er is veel mogelijk:
Maar bedenk dat de interactieve onderdelen altijd een meerwaarde moeten bieden aan de inhoud van de website.
Als de hele website er naar toe werkt dat de bezoeker een klant wordt, moet het uiteraard
ook mogelijk zijn om via de website actie te ondernemen. Leid de bezoeker langzaam maar zeker
naar het uitvoeren van die actie. Liefst natuurlijk naar de door jou meest gewenste actie.
Mogelijke acties zijn:
De stap van museum (kijken) naar doen (bv. bestellen) is echter groot. In Disneyland weten ze hoe het werkt. Na elke attractie kom je in de winkel met hun merchandise. Met de opwinding van de attractie nog in het lichaam zijn de mensen makkelijker bereid om hun portemonnee te trekken. Op dezelfde manier wordt software verkocht met het lokkertje download free. Vaak is er een termijn om het product gratis uit te proberen of een beperkte gratis functionaliteit. Dat klinkt aantrekkelijk en je bent dan al half over de streep.
Mensen krijg je enthousiast als je er iets tegenover zet. Bied bijvoorbeeld korting aan als men via het internet een offerte aanvraagt. Of bied een gratis product aan als ze bestellen via de website. Gebruik je fantasie en er is vast wel iets dat jij kunt inzetten om klanten over de streep te trekken.
Gebruik de website ook voor je bestaande klanten. Bied extra services die de beleving van de klant nog positiever beïnvloeden. Service is iets dat zeer op prijs wordt gesteld. Het werkt als een sterke klantenbinder.
Mogelijke extra services zijn:
Een tevreden klant zal sneller terugkeren voor een nieuwe aanschaf. Of hij zal anderen naar jouw website verwijzen. Betere reclame kun je je niet wensen. Dus leg je klanten in de watten.
VISW3B | Deventer | e-mail
Website bijgewerkt: 19 juli 2020
Aan de inhoud van deze website kunnen geen rechten worden ontleend.
Alle prijzen onder voorbehoud